Heerlijk dagje vrij. - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Roos Hoon - WaarBenJij.nu Heerlijk dagje vrij. - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Roos Hoon - WaarBenJij.nu

Heerlijk dagje vrij.

Door: roosinchersonissos

Blijf op de hoogte en volg Roos

04 Juni 2010 | Nederland, Dordrecht

Wat lekker, na een drukke week werken, eindelijk een dagje vrij. Ben gister wat gaan eten met vriendinnen/collega's bij starbeach en daarna nog wat wezen drinken. Vanochtend lekker uitgeslapen en daarna toch maar even 2 uurtjes op het strand gelegen. Toen hadden we het wel gezien, Jonna Mandy en ik. Wat gaan we doen? Lassithi vlakte is veelste ver weg, dachten we. Nja toch maar proberen dan, om daar met de scooter te komen. We hebben er ongeveer 2 uur over gedaan om vanaf chersonissos naar Stalis en Malia door de bergen bij Lassithi te komen. We hebben super mooie dingen gezien, onderweg en een paar keer gestopt. Na ongeveer een uur rijden kwamen we aan in Krissi, een heeeel klein inimini dorpje. Daar gingen we wat drinken en zagen we van die lieve oude opa's zitten. Toen besloten we daar te gaan zitten en kregen we 2 shotjes raki, eigengemaakte. Zo gaat dat hier, altijd die raki (wordt er gek van!) ook kregen we van die lekkere chocolade pudding van de eigenaar, die waren natuurlijk blij iemand te zien daar. Daarna zijn we verder gereden en onderweg zagen we de geiten en schapen gewoon op de weg lopen. Toeteren en ze gingen pas aan de kant hahaha! ook een oude man met een stok en een hond bij zich kwamen we tegen en dat was dus de herder. Het is echt een enorm verschil hier met nederland. Echt mensen zijn zo anders hier en veel meer gastvrij en tevreden met alles. Ik heb nu wel al echt geleerd dat je tevreden moet zijn met wat je hebt omdat hier echt de mensen helemaal niets hebben. Doordat de zon echt super heet was en heel erg fel, kwamen we verbrand en al aan bij Lassithi. Geweldig mooi en erg leuk om een keertje te zien, omdat je dit natuurlijk de mensen altijd aanraadt. 33 graden was het, en denk in de bergen dus wel warmer. Op de weg terug, werd Mandy gebeld door haar accommodatie. Er waren super veel jongeren die andere gasten aan het vervelen waren en natuurlijk gaat werk altijd door, zelfs op je vrije dag haha! Omdat ik het best wel eng vond om de bergen af te gaan, zeiden ze van nou roos weet je wat ga jij maar alvast want je bent wat langzamer als ons. Dit bange gedrag komt natuurlijk doordat ik nu al 2 keer ben gevallen met de scooter (hersenschudding is nog steeds niet voorbij :(!). Ik ging alvast rijden, en ondertussen werd ik door Jonna gebeld. Ja roos, het duurt nog lang en mijn scooter heeft het begeven. WAAAAAA, in de bergen waar bijna nooit iemand komt, begeeft de scooter het. Ik ben toch maar door gereden naar chersonissos omdat het al donker werd en zit nu eventjes te wachten op die meiden bij het internetcafe op de hoofdstraat. Zo maak je nog is wat mee he? nou dit is niet het enige, nu al die jongeren hier zijn voor de examenreizen is het een en al chaos en gelukkig meer voor de reisleiding van GOGO maar je merkt er wel wat van. Ik ga nu eventjes wat eten, ik typ snel weer een leuk verhaaltje haha! dikke kus